دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1396 - 16:22
ولایتی در همایش راویان دفاع مقدس در دانشگاه آزاد:

هدف داعش از بین بردن ریشه محبان اهل بیت و بدنام کردن اسلام بود/ ایران از منطقه و جهان اسلام حمایت می‌کند

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سیاست خارجی زمانی موثر واقع می‌شود که ما در میدان جنگ قدرت داشته باشیم و اگر قدرت نداشته باشیم طرف مقابل ما را پشیزی حساب نمی‌کند.
کد خبر : 242970

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در همایش راویان دفاع مقدس که از صبح امروز در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرده است، با اشاره به نقش دیپلماسی در دوران جنگ تحمیلی، گفت: سیاست خارجی زمانی موثر واقع می‌شود که ما در میدان جنگ قدرت داشته باشیم، و اگر قدرت نداشته باشیم طرف مقابل ما را پشیزی حساب نمی‌کند.


وی افزود: دشمن با این توهم به ایران حمله کرد که سه روزه به تهران می‌رسد، کشورهای غربی هم در آن دوران همه جوره از صدام حمایت می‌کردند. بلژیک، آلمان و هلند به عراق سلاح شیمیایی می‌دادند و ما برای اینکه به دنیا ثابت کنیم که از صلاح شیمیایی استفاده می‌کنند مجبور بودیم مجروحین شیمیایی را برای درمان به کشورهای خارجی ببریم.


رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: امروز ما به یک شکل دیگری در میدان هستیم، عده‌ای امروز می‌گویند به سوریه و عراق چکار دارید، کدام انسان عاقلی حاضر است در خانه بنشیند تا دور تا دور کشورش را آتش بپا کنند.


مشاور مقام معظم رهبری گفت: آرزویشان را به گور ببرند کسانی کسانی که می‌خواهند ایران موشک نداشته باشد. جمهوری اسلامی ایران هر روز قدرتمندتر از قبل می‌شود.


ولایتی ادامه داد: امنیت کشورمان مدیون ایثارگری و شهدای دفاع مقدس است. جنگی که بر ما تحمیل شد، فقط نظامی نبود. کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه و عربستان و دیگر کشورها کمک‌های زیادی به عراق کردند و بسیار از این کشور حمایت کردند.


وی به تلاش صدام برای گرفتن ریاست سازمان غیرمتحدها اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری که در آن دوران رئیس جمهور بودند بر اثر نامه‌ای که ما نوشتیم و پیشنهاد کردیم که به ساختمان غیرمتحدها در عراق حمله کنیم، دستور این حمله را دادند و این مقر توسط شهید عباس دوران بمباران شد و صدام آرزوی ریاست بر این سازمان را به گور برد.


رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد داعش با اهداف از بین بردن ریشه محبان اهل بیت و بدنام کردن اسلام انجام گرفت. اما محبان اهل بیت از تمام دنیا برای دفاع از کیان و حرم اهل بیت شتافتند و این اولین بار بود که در تاریخ اسلام چنین چیزی مشاهده شد. امروز ایران قدرت اول منطقه است و نگرانی دشمن هم از این است و بوده است. اگر ایران و رزمندگان جبهه مقاومت نبودند اکنون ابوبکر بغدادی در بغداد حکومت می‌کرد.


ولایتی بیان کرد: آمریکایی‌ها که از این منطقه نیستند با هزاران نیرو و بدون اجازه آمده‌اند وارد کشورهای منطقه شده‌اند آن‌وقت به ما می‌گویند ایران نباید در منطقه باشد. باید افکار عمومی را روشن کنیم تا متوجه واقعیت ماجرا شوند. اینها می‌خواهند در منطقه آرامش نباشد. باید همه بدانند که هر کسی می‌گوید ایران در منطقه نباشد، هر کسی که می‌گوید ایران موشک نداشته باشد این آرزو را به گور می‌برد و ایران روز به روز مقتدرتر خواهد شد و هم از ایران و هم از منطقه و هم از جهان اسلام حمایت می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته